Thinking about things..

Published 7 december, 2012 by Tove Sandelin

Tankarna snurrar..
Varför ska alltid denna osäkerhetskänsla komma krypande när allt kändes så bra..
Jag visste, och var hur säker som helst på att jag gjorde rätt val. Men nu vet jag inte längre.. Tänk om allt blir fel.! Då är det väl kanske bara att börja om, men vad ska jag göra då?

På söndag går tåget.. Då är det dags att ta tag i pennan igen, dags att börja skriva ett helt nytt kapitel. Ett nytt äventyr skrivet på ett helt blankt blad, i en bok som har mycket känslor i sig redan.. Jag hoppas så hårt att detta är min chans, att det är nu jag ska hitta hela mig själv och att det är såhär livet ska se ut..
Jag hoppas..

Snön ligger som ett vitt, tjockt täcke över landet och det är vackert att se ut.. Det knarrar under skorna när man går och just då för ett ögonblick hittar jag en känsla av lycka.. Den känslan tänker jag nu hålla hårt i, utan att strypa den, och alltid bära den med mig. Jag ska tro på mig själv, jag ska våga hoppa och våga lita på att jag landar på fötterna. Att jag landar i ett nytt år, en ny del av mitt liv som kommer bli något alldeles extra. Jag ska våga..

Bamsekram..

Kommentera

