Sjukhus och uteritt..

Published 12 november, 2012 by Tove Sandelin

Så, söndag..
Hästarnas sista tävlingsdag för denna helg, eller så var tanken..
Afro gick först, 1.30.. Hon hoppade bra, men blev stark på en oxer och gick av ett halvt språng för tidigt. My kom ur balans och ramlade av, landade på fötterna men rullade sen omkull.. Eftersom hon är på blodförtunnande var hon tvungen att åka till sjukhuset. Men allt är bra och hon kan rida imorgon igen.!!
Jag fick rida ut Olle i skogen istället för att han fick tävla och han var gaaalet pigg.. ”)

Igår hämtade vi en hyrbil till mig, så nu kanske jag kan se mig omkring lite.. Hästarna tävlade inte igår, de var bara ute och skrittade lite med My och Cia.!!
På kvällen var det GrandPrix hoppning med $65 000 i vinstpotten.!! Det var spännande, och många fina hästar. Men ojoj vad folk kan rida vårdslöst och farligt, man blir mörkrädd ibland.. Men det var några stjärnor som lyste och då förstår man varför man sliter så med dessa fyrbenta djur ”)

Annars händer det inte så mycket, jag lever i stallet och lastbilen en vecka till och sen är det en vecka och tre dagar kvar innan jag sätter foten på planet hem till Sverige ”) .
Det ska bli så roligt att träffa alla igen, det känns som en evighet sen samtidigt som det inte känns som så länge sedan jag åkte.

Imorgon måste jag hämta My på hotellet halv 9 så vi kan skritta ut hästarna tillsammans. Så nu måste jag hoppa i säng så jag orkar ge hästarna frukost imorgon bitti.!!

SweetDream ❤

(17 dagar kvar..)

Bamsekram..

Kommentera

