En placering var..

Published 10 november, 2012 by Tove Sandelin

 En fin torsdags morgon att vakna till, frost i gräset och kyligt, men sol ”)

 Hästarna och jag är inkvarterade.!!

Torsdag igår.. Hästarna startade 1.30, Afro rev första hindret, men Olle var dubbelnolla och fick placering. Det var kallt ända fram till efter lunch någon gång och frost på morgonen.. Hmm inte okej att behöva jobba i vinterjacka såhär i USA, haha ”) Men när det väl blir varmt senare på dagen så kan man gå i T-shirt så det är väldiga konstrast..
På kvällen var vi och käkade Thai mat.. Inte min favorit, men det var gott och det var skönt att slippa laga något då jag var rätt slut vid den tiden..

Så idag, fredag, andra tävlingsdagen och gudar i mig vad kallt det var imorse.. Dubbla jackor och strumpor, frost i gräset.. Fick jobba snabbt för att få upp värmen.. Fodrade hästarna kl. 6.00 för att My skulle rida vid 9.00 (trodde hon), så halv 8 knoppade jag Afro och innan dess var stallet klart. Men sen kom My på att det visst var 3 klasser före hennes istället för 1 så det blev en himla dötid ända fram till lunch..

Afro startade 1.30 och Olle 1.40..
Afro som är bäst när det gäller gick och vann sin klass, hon tog igen från gårdagen på allvar ”) Hon är så duktig.!!

Olle hade 3 ner, de hittade inte riktigt flytet, men men de tar igen det på söndag.!!

Imorgon är hästarna lediga från tävlingsbanan och ska bara skrittas ut på fm.. Efter det åker vi och hämtar en hyrbil till mig så jag kanske kan se mig omkring lite ”)
Sen på söndag är det tävling som gäller igen, Afro går 1.30 och Olle går 1.40..

Men nu ska jag krypa ner under täcket och sova så skönt så skönt ända tills klockan ringer 6.00 imorgon bitti..

SweetDreams ❤

(19 dagar kvar..)

Bamsekram..

Kommentera

