Minnen <3

Published 1 november, 2012 by Tove Sandelin

You don’t have to feel, like a waste of space
You’re orginal, cannot be replaced.
If you only knew, what the future holds,
after a hurricane, comes a rainbow.
Maybe there’s a reason why, all the doors are closed,
so you could open one that leads you to the perfect road.
Like a lightning bolt, your heart will glow,
and when it’s time, you’ll know

Precis så känner jag nu..
Sitter i soffan, lyssnar på Whitney Houston och bara njuter.. Kanske lite barnsligt och väl stort att drömma så, men när jag sluter ögonen och sjunger med så ser jag mig själv i en vacker gala klänning, helt ensam på en stoooor scen, sjungandes för massor av människor.
Ja det är något jag vill få chansen och modet att göra innan jag dör.!! Jag vill sjunga, spela in en skiva, hitta den glädjen som musiken brukade ge mig…
Den här dagen har jag gjort allt på tomgång, vet knappt vad jag gjort eller hur, haha.!! Har tänkt så mycket på framtiden, livet, på Sverige och alla er underbara vänner som finns i mitt liv. Blir så lycklig och varm i hjärtat av den tanken att jag känner att jag just då kan klara av precis vad som helst ”)

Lyssnar på Memory, från Cats och får en liten tår i ögat då jag tänker på mormor, men blir också lite glad när jag tänker på alla fina minnen med Alice Andersson. Varje tisdag i badhuset och med mormor vid spisen när vi kom hem. Som hon gräddade plättar till alla oss barn, och kokade varm nyponsoppa med vaniljglass.
Jag kan fortfarande se framför mig hur hon bara gick ut i sjön i Sången för att simma lite. Det spelade ingen roll hur kallt det var, hon bara vadade ut som ingenting, simmade en sväng och kom sen in igen. Älskar dig mormor
Åh ❤ Vilka härliga minnen vi skapat tillsammans!! Jag älskar er, Sofi, Anna, Jesper, Lovisa & ibland Peter och Maria, ja alla släktens barn. Tänk vad små vi var, så ovetande vad livet skulle innehålla, så glada barn vi var!! 1000-tack för att jag får dela dessa minnen med er!! ❤

Men nu är jag vuxen, fortfarande lite ovetande vad livet ska innehålla. Men nu är jag inte rädd eller stressad längre, jag känner mig bara spänd och förväntansfull. Är så lycklig att jag är den jag är, att jag tillhör den familj/släkt jag gör.!!

SweetDreams ❤

(28 dagar kvar..)

Bamsekram..

2 comments on “Minnen <3

  • Så fina ord Tove, jag blir alldeles rörd!! Ja du har rätt, mormor Alice var en underbar människa. För att inte tala om morfar som ännu, trots sina 80 år, fortfarande har leksinnet kvar. Så mycket roligt ni har haft med honom också, tänk bara på alla Kalle Plopp-sagor ni har fått berättat för er. (Vi hoppas nu bara att han skriver ner lite sagor till en alldelse egen Kalle Plopp-bok.) Och de minnen ni har från er uppväxt, badhus, plättar, Sången, det är sånt som ni bär med er hela livet och kan se tillbaka på med ett stort leende. Man brukar säga ”Släkten är värst” men i vårt fall tror jag det passar bättre med ”Släkten är bäst”.
    Stora kramar från din mamma!

  • Kommentera

