Filosofisk tisdag

Published 31 oktober, 2012 by Tove Sandelin

Ibland undrar jag varför jag tänker så mycket.. Vänder och vrider, ut och in, hit och dit, utan att egentligen komma fram till något vettigt, haha ”) Everything happens for a reason, och ja kanske är det så. Jag är menad att vara här, just nu.. Det är som att livet gav mig denna chans för att jag behövde den just nu. Jag behövde hitta mig själv, komma fram till hur jag vill att mitt liv ska vara, känna efter hur mycket jag verkligen är värd och hur mycket jag har att vara stolt över..
Här sitter jag, på andra sidan Atlanten, jobbar med dessa fantastiska djur som ger så mycket glädje, och jag hade aldrig kunnat drömma om att jag skulle klara det.. Hoppa på ett plan, åka över halva jorden, för att jobba med det jag tycker om, ALLDELES själv dessutom. Wow!! Är så glad att jag tog den här chansen. Lär mig så mycket varje dag, om mig själv, hästarna, ridningen och livet!!! *Lycklig tjej*.com

Det är ett helt j*vla mysterium att veta hur man ska leva.. Vi växer upp med att man ska göra allt rätt, äta rätt, träna rätt, göra rätt hit och dit. Jobba med rätt sak, men vem i hela friden är det som bestämmer vad som är rätt och inte.. Just nu bestämmer jag över mitt liv, jag gör det jag tycker är rätt, lyssnar på mitt hjärta och kör mitt race.. För det är vad jag just nu känner är helt och fullständigt obeskrivligt rätt!! Så det så, sug på den ni ^^)

För övrigt, tisdag..
När det är svinkallt utanför täcket, man inser att huset fortfarande står under AC:n makt och det är 4 grader utomhus när man åker till stallet 06.30.. Ja då är man glad att man jobbar åt en gullig ryttare som kommer med vinterjacka och varm O´boy ”)
Mössa, vinterjacka, jeans och fleecefodrade handskar, välkommen till Florida, haha.!!

Var tvungen att sätta mig i solen på em, i lä och rulla bandage. För i stallet är det som ett kylskåp…

Ted är är och har träning för My denna vecka med start idag..
Markarbete tisdag/fredag/söndag
Hoppning onsdag/torsdag/lördag
Ja det är schemat för veckan och gud vet vilken dag jag får vara ledig.. Madde kommer iaf tillbaka imorgon kväll så efter det någon gång..

Anna Berglund med man och sällskap var här igår-idag och hälsade på. Blev middag med supergod mat på Marks Steakhouse igår kväll och imorse var de till stallet en sväng och sa hejdå.. Så roligt att träffa bekant svenskt sällskap ”) Och Anna är ju bara för gullig, hon är som en sol jämt när man ser henne, det bara lyser energi från henne!! 1000-tack ännu en gång för att hon gav mig chansen att komma hit till Ocala och pröva mina vingar i den stora världen!!

Sarah har flyttat till det andra huset nu så jag sitter här i soffan alldeles själv och funderar.. Men sängen väntar snart för jag är så trött.. Jobbat hela långa dagen, frusit största delen av den, suck, och sen varit och gymmat efter det.. Det var faktiskt riktigt roligt pass på gymmet idag, det gillas, vill ha fler sådana tack ”)
Men nu är det nog med babblande för idag..

Var rädda om er där ute, Livet är för kort för att ta för givet.!!
SweetDreams ❤

(29 dagar kvar..)

Bamsekram..

Kommentera

