Galopperande söndag..

Published 15 oktober, 2012 by Tove Sandelin

När jag kom hit sa Olof (stallchef) till mig att det skulle gå ca 2 veckor, sen skulle jag krascha.. Pga alla förändringar, värmen och all ny information.. Det tog 6 veckor, halva min tid innan det hände. Nu är jag totalt slut, kroppen och knoppen går, om ens det, på reservtank.. Jag sover grymt bra men vaknar ändå lika trött som när jag gick och la mig. Antar att det vänder snart, men Guud så drygt det är..

Idag är det söndag, 14 oktober och 6 veckor har som sagt gått.. 6 veckor kvar och det känns som jag varit här i en evighet. Det är en helt annan värld, kan knappt förstå att hemma i Sverige har det blivit riktig höst och till och med kommit första snön på några ställen.. Det är precis som att jag klivit ur den värld jag känner till och hamnat i en helt annan.. Någon annans film som verkar rulla utan att man har något att säga till om. Vet inte riktigt om det är till för- eller nackdel, just nu känns det mest tomt och förvirrande.. Men det är bra, tror jag.. Känner mig inte överdrivet ledsen över att missa eran världsfilm för en stund.. Jag skriver ju ett eget kapitel av min bok i denna världsfilm och jag har nog aldrig varit såhär stolt över mig själv…

Trots det är jag ganska kluven, men tror jag har tagit ett beslut nu och då får jag lita på det.!! Och hoppas på att de som vill stöttar och de som inte gör det, då får jag helt enkelt acceptera att det är så det ska vara.. Älskar er alla fantastiska människor runt om mig otroligt mycket, och jag hoppas att ni kan vara lika stolta över mig som jag är.. För jag har klarat av att åka till andra sidan Atlanten, helt ensam, och göra något jag aldrig drömt om att jag skulle göra.. Jag lever denna del av mitt liv i ”Sunny Florida” och njuter största delen av varje dag.!! Men beslutet är nog fattat och jag får helt enkelt lita på att mitt hjärta talar om detta för mig för att det är rätt.!!

Annars har jag ridit hästarna för sista gången på ett tag idag, och det blev en tur till galoppbanan ”)

 ❤ Bästa starten på dagen ❤

Imorgon är jag ledig.. Sen är det en 7:e vecka som väntar och den 22 oktober åker My och Chester till Europa för att leta hästar, sen kommer Ted Nätterquist den 29okt-4nov och har träning. Efter det åker vi, den 7 nov, till Atlanta och sen är det inte långt kvar förrän jag sitter på flyget hem till vintern och eran värld igen ”) .

(46 dagar kvar..)

Bamsekram..

Kommentera

