Maraton i Zahara..

Published 6 oktober, 2012 by Tove Sandelin

Fredag idag tydligen, hihi ^^ känner att jag inte har en aning om vilken dag det är, men det är väl så  hästvärlden..

Alltså, det har varit typ över 40 grader idag och det var otroligt varmt redan kl. 8.00 imorse när My red hästarna.. Därför är det bestämt att de får starta imorgon också men sedan åker vi hem tidigt sön morgon.. Det går inte att tävla den här tiden i Wellington, alldeles för varmt. Allra helst för Olle som precis börjat svettas ordentligt, inte helt normalt men på god väg, igen..
För min del känns det som att jag sprungit 4 maraton i Zahara idag.. Ojoj, det är verkligen sååå varmt att det inte ens är skönt att bara stå stilla i solen..

Hästarna har kämpat på bra idag trots värmen och Aphrodite vann sin klass.. Hon är en sådan kämpe och det är en fröjd att se henne ge allt när det gäller ”) Olle var het och lite spänd, hade 2 ner men det blir bättre imorgon då han lugnat ner sig lite..
Bara för att de är så duktiga så ska de få behandling av Steve imorgon em, han är kiropraktor/massör och tydligen väldigt bra.!!

My gav kommentaren efter Aphrodites runda; ”Du måste alltid jobba med mig nu Tove om det ska gå såhär bra.!!”
Det är roligt att veta att man gör ett bra jobb ”) Då växer man lite inuti och känner sig lite stolt.!! Fick dessutom $50 idag, med förklaringen; ”Här är en extra slant för att du gör ett bra jobb”. Och det lägger ju till att jag just idag kan lägga mig med en otroligt bra känsla i kropp och själ ”)

Nu ikväll har vi varit och käkat middag och sedan sett ”The Master” på bio… Den var otroligt långsam men hade något av en underlig/intressant handling så, helt okej.. Mysigt med lite annat än hästar, hö och stall ”)

Min klocka är nu 23.15 och jag måste knoppa in nu om jag ska orka till stallet och fodra imorgon bitti.. De ska inte ridas innan start imorgon men de vill ändå promeneras på morgonkvisten… Annars blir de ledsna, hihi ^^.
Jag LOVAR att ladda upp bilder, både här och på Fb men det får bli imorgon, för nu säger mina krafter upp sig.. SweetDreams ❤

(54 dagar kvar..)

Bamsekram..

 

One comment on “Maraton i Zahara..

  • Nu har du fixat det här jätte bra,du har chansen till vad jag tror en jättebra framtid.
    Det tar emot och skryta upp dig (skämt).Men jag är förbaskat stollt.
    P&K Bosse.

  • Kommentera

