Löprunda och ridning ”)

Published 20 september, 2012 by Tove Sandelin

Ojoj, hade glömt hur uppfriskande och skönt det är att springa. Har varit ute på en löprunda nu på kvällen, trodde inte jag skulle orka så långt som jag gjorde. Vilken luftfuktighet det är, svettigt till tusen men det var det värt. Känns så bra efteråt, benen är som spagetti och kroppen är härligt trött, ME LIKE ”)
Det blir rutin nu att ta en runda varje dag efter jobbet, då rensar jag huvudet och sover gott sen, Toppen.!!!

Idag har jag ridit båda hästarna!! Jag och My red ut tillsammans imorse, jag började på Olle och sen bytte vi så jag fick sitta lite på Aphrodite också. Båda två är så otroligt välridna och det var en fröjd att rida de bägge två. Det är när man rider sådana hästar som man blir påmind om varför man håller på med den här sporten och dessa djur. Att veta att det finns så mycket glödje hämta tillbaka efter allt blod, svett och tårar som vi faktiskt lägger ner, det gör att iaf jag blir glad och lycklig i själen. My älskar verkligen båda sina hästar och det gör mig glad.!!
Hästarna är fantastiska och jag är glad att jag inte behöver jobba med dryga, ouppfostrade hästar…

Idag har vi även tagit upp det grå tävlingsskåpet från garaget som varit i Europa.. Min sadelkammare ser numera ut som ett bombnedslag och det är total kaos. Men imorgon ska vi börja lite smått att ta tag i allt.
Hästarna ska hoppa imorgon igen och nu har jag faktiskt två uppsättningar brodd så nu kommer det går mer effektivt.!! Skönt…
Då kanske jag slipper lägga till fler blåmärken till min samling, haha ”)

Förövrigt är jag ledig på fredag och då tänkte jag försöka ta mig en tripp till Orlando, om allt går som jag vill. Jag vill försöka se lite annat än Ocalas hästar och stall överallt, nog för att det är mysigt det med men något annat behöver jag.!!!

Och för er som ”tjatar”, hihi, så kommer jag försöka lägga ut lite fler bilder på Fb imorgon.. Så ni får se lite mer av hur min vardag ser ut.. ‘

(70 dagar kvar..)

Bamsekram..

One comment on “Löprunda och ridning ”)

  • Vad kul och läsa det här,du är ju på gång förfan,det enda jag kräver nu är att du gifter dig stormrikt och tar hand om din plastpappa.Jag önskar bara ett schyst place.dyr bil,häfftig båt,Harley Davidson och mycket fickpengar så klart i gengäld kan jag köra dig till frissan.
    PUSS PUSS Bosse!

  • Kommentera

