Singing in the rain.. Nja inte riktigt.!!

Published 19 september, 2012 by Tove Sandelin

Jobba gärna 11 timmar, ha gärna 25min lunch och ha gärna minst hästar av alla.. Ja som ni kanske förstår är jag lite lätt trött och irriterad.
Åkte 6.20 imorse, kom hem 17.20 och fick dessutom inte min lunch.. Är det mitt fel att körgroomarna har dålig planering och måste packa halva natten när hästarna åker imorgon bitti, Gaaaaah!!!!

Okej så nu har jag avreagerat mig lite.. Hej på er.
Som sagt de åker på tävling 3 veckor framöver imorgon och kvar blir 4 hästar, jag och Sarah.. Ska bli ganska skönt med lite peace and quit..
Vi kommer inte ha jättemycket och göra, men det ska bli skönt att kunna lägga 300% på hästarna. Lastbilen kom äntligen idag, den åker imorgon igen, men sakerna från Europa ligger och väntar.. Packa upp, tvätta allt och packa ner igen, så resten av vecka blir det iaf lite att ta itu med.

Hästarna hoppade idag, lite jobbigt med bara 8 brodd (resten har varit i Europa) och en skiftnyckel att brodda med, blåmärken överallt och brodda ur den ena och i den andra så My kunde byta häst så snabbt som möjligt.. För övrigt har det regnat, åskat och blåst nästan HELA dagen, tur att allt är under tak och tack och lov att jag mestadels varit inomhus och putsat grejer ”)

Imorgon ska vi rida ut tillsammans, jag ska börja på Olle och sen byter vi nog efter vägen. Det ska bli spännande, men också lite nervöst eftersom My ska tittta hur jag rider. Är egentligen inte orolig så, bara lite pirrigt..

Från och med imorgon börjar också allvaret, förkylningen är så gott som över. Tänker trotsa kroppen och ta första löpturen imorgon, det är ju perfekt att kunna springa på gräsvägarna runt hela ägorna, alltid något nytt att se liksom, för jag tror det kommer ta ett tag innan jag gått igenom hela stället..

Godnatt, imorgon väntar en ny dag och nya äventyr. Plus att världens bästa pappa fyller år så det blir Skype över lunchen ❤

(71 dagar kvar..)

Bamsekram..

Kommentera

