Keep up the spirit, I’ve got an angel waiting..

Published 13 september, 2012 by Tove Sandelin

OJOJ, Sorry.. Har ni saknat mig? Såklart ni har ”)

De här två senaste dagarna har basicly bestått av jobb och sömn, försökt kurera kroppen från den här otroligt oväntade förkylningen. Är nu på bättringsväg och kan andas med hela näsan, haha!
Det är låånga dagar med start 6.30 och jag är sällan hemma före 17 igen.. Det går iaf i ett hela tiden villket är skönt, det är så jobbigt med dötid.

Idag har både hovslagare och veterinär varit överallt och Olle har fått nya skor, imorgon är det Aphrodites tur. Hon får dessutom komma ur karantän och hem till stallet på måndag om allt går som det ska. Då ska hon klippas så all förbannad sand inte fastnar trots dusch VARJE dag. Det är helt otroligt, i detta land är det bara sandmarker, överallt. Okej vet vad ni tänker, bättre än lera, men tro mig lera går iaf bort om man duschar de varje dag, sanden fastnar for ever, okej nej men nästan..!!!
Fick avmaskning idag också, här avmaskar man tydligen genom en spruta i fem dagar, så lär väl börja kladda med det på lördag. För imorgon är jag ledig 😀

Ledig fredag =
– Handla (det ekar i mitt kylskåp) (Har inga ägg heller = Ledsen Tove..)
– Posta brev till er fina i Sverige
– Promenera lite tror jag, om vädret vill som jag..
– Dammsuga, det är spån ÖVERALLT.. haha.!
– .. Ja det var nog bara det. Just det, glömde det viktigaste:
– Skype med familjen ❤

Annars är livet på andra sidan Atlanten inte så illa som jag först ville tro.. Huvudet spelar mig många spratt ibland. Men det börjar flyta på nu och snart drar alla tävlingar igång, ska bli såå spännande och få göra det jag faktiskt är här för, Grooma till tävlingsryttare på tävlingsbanorna ”)


– Den vackraste av alla änglar, under dina vingar vill jag stanna –

(76 dagar kvar..)

Bamsekram..

One comment on “Keep up the spirit, I’ve got an angel waiting..

  • Kommentera

