Maybe it will turn out fine..

Published 6 september, 2012 by Tove Sandelin

Okej så idag har jag gjort typ ingenting.. Åkt bil, för ovanligheten skull menar jag ; ), men annars gjort iordning hästar, putsat grejer, byggt hinder, duschat hästar, ”Handwalkat” hästar.. Men dagarna går ändå och man är inte hemma förrän runt 17 varje dag..
Första tävlingen är planerad till sista helgen i sept, en liten tävling så vi åker bara fre-lör och hästarna får åka trailer ist för lastbil. Men det känns skönt att första tävlingen inte är så stor så kanske man kan mjukstarta litegrann åtminstone..

Jag har ju bara 2 hästar, en 15årig val e. Poetic Justice (tro det eller ej), han heter ”Olle” och sen har jag ett 12årigt sto oxå, hon heter Aphrodite.
De är supertrevliga och snälla båda två, dock kan Olle mer än gärna visa sin ponnysida hellre än ofta, men han är väldigt charmig. Aphrodite gör mina dagar, hon är så söt som gnäggar så fort man kliver ur bilen vid stallet och pratar mer än gärna.
Båda två är under lite igångsättning eftersom Olle inte varit med till Europa och Aphrodite köpte My precis innan de skulle åka tillbaka till USA. Men de är mer vilda än tama ibland och det märks inte alls att de inte är fullt igång.. Båda två går upp till 1.50 hoppningar men inga mästerskap, de har inte riktigt det 1.60 scoop som krävs, men My vill inte rida mästerskapen så det passar ju riktigt bra..
Ted Nätterkvist kommer hit ca var sjätte till var sjunde vecka och har träningar för My, han är på väg om inte allt för länge så det ska bli spännande att se deras träningar.

Det känns som att allt ordnar sig så småning om och om inte allt till det bättre och jag bestämmer mig för att åka hem för gott den 28nov så har jag iaf gjort 3mån av mitt liv på andra sidan Atlanten och det kommer jag isf vara mer än stolt över.

(83 dagar kvar)

Bamsekram..

2 comments on “Maybe it will turn out fine..

  • Hej mitt lilla hjärtegull,
    Gissa om du har en stolt mamma! Jag tycker du har klarat detta jättebra och om du bara ger det tid så kommer du att upptäcka all tjusning i det du gör. Du måste tänka positiva tankar och se framåt. Allt du gör kommer du ha nytta av i framtiden. Se, lyssna, lär och framförallt NJUT. Jag kan förstå att det känns tufft och ensamt nu den första tiden men du måste bjuda till själv och tänka positivt. Det kommer absolut att bli bättre när du lär känna människor och miljö där du är. Du ska se att du kommer att trivas!!!!!!
    Många pussar från mig till dig. Jag hörde att vi skulle skypa på söndag, det ska bli kul!!!

  • Kommentera

