It’s hard, but I’m proud of myself..

Published 3 september, 2012 by Tove Sandelin

Framme.!!! Flygresan var en marddröm, nästan ingen sömn, illamående och de flesta kan nog räkna ut att flygplansmaten inte är det bästa att hänga i granen.. Men men, nu är jag här och har även gjort första dagen. Inget avancerat då det bara är 1 häst hemma än så länge, så jag och Sarah (körgroom) har gjort det nödvändigaste..

Gjort iordning hästen till My så hon kunde rida, och sen har vi mest städat. Jag har skurat nattlampor i boxarna och jag kan säga att grodor som klättrar på väggar och boxdörrar är not my cup of tea om ni förstår. Så fruktansvärt äckligt!!

I övrigt är det helt okej, vädret är grymt. Sol och varmt, just nu lite för varmt för min smak men jag vänjer mig väl.. Rummet är fantastiskt, världens största och mjukaste, skönaste säng, sov som en stock inatt.. Och eftersom jag ligger 6 timmar efter er kändes det som att jag fick sova i en evighet då jag kom fram hit ca 03.00 svensk tid alltså 21.00 här. Så det blev en låång natt.

Ojoj vilket ställe de har. Precis som på film med milslängder av mörka trästaket längs ägorna och gigantiska hagar. Otroligt mysiga stallar med fläktar överallt så hästarna inte ska dö av värmeslag..

Imorgon kommer alla hästarna och alla sakerna från Europa hem så det blir mer jobb imorgon..

(86 dagar kvar.)

Bamsekram

4 comments on “It’s hard, but I’m proud of myself..

  • Hej gumman!
    Vad roligt att du har kommit fram välbehållen och du…. grodlår till middag! Mums…….
    Ta vara på värmen och sänd gärna lite till mig som fryser här uppe i norr.

    Hoppas att hästarna kommit hem ordentligt. Sköt om dig själv och hästarna.
    Kramar från oss alla
    //Mamma

  • Dear Tove! I´m proud of you! and as you say above ”upp med hakan tiger”! That´s a good slogan! Keep it up and enjoy and show some pictures later on! Miss U! Hugs from us in Sweden!

  • Va roligt att se att allt har gått bra! Lycka till med äventyret…njut avvarje dag, räkna inte ner tills du ska åka hem igen! Lev i nuet!<3 kramis från en amerikafarare till en annan;-)

  • Kommentera

